Voorbeelden

HAN-logo

Virtuele assistent Jaimie

Ontmoet Jaimie; een digitale assistent van ANZ. Dit is een combinatie van een avatar met digital brain technieken. Door gebruik te maken van deze technieken kunnen haar ogen jou volgen! Zo wordt de interactie met de digitale assistent zo ‘echt’ mogelijk. Deze digitale technieken kunnen zich realtime aanpassen aan situaties waardoor het lijkt op een menselijke interactie. Op deze manier kun je de merkbeleving van klanten tot een hoger niveau brengen.

Influencer Lilmiquela

Lil Miquela, het topmodel van nu, maar niemand heeft haar ooit ontmoet. Je zal even drie keer met je ogen moeten knipperen om dit te geloven: Lil Miquella is namelijk geen mens van vlees en bloed. Zij is niets meer dan een computergegenereerd model. In 2016 is zij gelanceerd als eerste virtuele fashion influencer op Instagram. Het barst van de influencers maar dat was niet genoeg: er ontstaan nu ook virtuele influencers. Lil Miquela kan op een nog dieper niveau contact met consumenten leggen.

Instagram van Miquela

VR bij verkeersongelukken 

Digitale communicatie wordt niet alleen ingezet voor marketing doeleinden. Ook kunnen technieken ons helpen om het welzijn van de maatschappij ten goede te komen. Zo wordt VR ook ingezet bij voorlichting over verkeersongelukken op middelbare scholen. Zie hier hoe zij dit aanpakten

AR bij ikea meubels in eigen ruimte

Even kijken hoe die nieuwe stoel in jouw studentenkamer staat? Je kamer kan je nu gemakkelijk inrichten met IKEA Place. Deze tool stelt jou namelijk in staat om producten virtueel in je ruimte te plaatsen. Zo heeft het ook een visuele zoekfunctie: richt je camera op jouw favoriete meubelstuk en je smartphone vertelt jou welk IKEA-product hier het meest op lijkt. Deze app heeft SD- en schaalmodellen van alle meubels van IKEA en geeft je dan ook een nauwkeurige indruk van de grootte, het ontwerp  en kun je gelijk beginnen met de inrichting van jouw stekkie.

Universiteit in virtuele wereld

Inmiddels werken en studeren we bijna allemaal vanuit huis. Maar hoe zorg je nou toch voor een manier om verbinding te krijgen? De universiteit van Maastricht heeft een virtuele wereld proberen te maken van hun universiteit. Zo hebben zij een faculteit gebouwd in Minecraft. Zo is het bedoeld als community builder maar ook toepasbaar als marketingtool voor studenten die niet naar de universiteit kunnen of willen komen. Zo kunnen ze alsnog binnenkomen in het gebouw. Hier kun je het café van de faculteit betreden.