Inhoud minor

Voor wie is deze minor?

De minor Digital Communication is een verdiepende minor, bedoeld voor studenten die al een basis hebben in online marketing en communicatie. De minor sluit aan bij praktisch alle opleidingen in het commerce- / communicatiedomein, maar is ook interessant voor studenten van opleidingen zoals CMD en bedrijfskunde.

Ingangseisen

Heb jij interesse? Check dan welke ingangseisen de minor Digital Communication hanteert:

  • Je hebt aantoonbare basiskennis op gebied van Online Marketing;
  • Googlecertificaten Basisprincipes Online Marketing én Google Analytics zijn behaald (gratis te behalen via Google Skillshop); 
  • Aantoonbare vaardigheden in het digitale domein (zoekmachinemarketing,
    socialmediamarketing, WordPress, Google Analytics enz.);
  •  Je hebt de Propedeuse van je opleiding behaald.
 

 

Wat verwachten wij verder van jou?

Een bovengemiddelde motivatie!
Verras ons met een visuele motivatie waarin je duidelijk maakt waarom je deze minor wilt gaan doen (Infographic, video, animatie etc.). Stuur dit bij inschrijven mee als bijlage.

Op basis van jouw motivatie wordt bepaald of je toegelaten wordt of meegaat in een eventuele willekeurige loting.

Heb jij je ingeschreven maar blijkt dat je toch niet aan de instapeis(en) kunt voldoen?

Het zou zomaar kunnen dat je je stage niet haalt waardoor je niet kunt deelnemen aan de minor. Wanneer dit het geval is horen we dat graag zo snel mogelijk van je.

Motivatie

Deze verdiepende minor vereist een bovengemiddelde motivatie om deel te nemen. Je gaat niet alleen de nieuwe technieken leren, maar ook toepassen bij opdrachtgevers. Daarom vragen wij aan jou:
- een visueel uitgewerkte motivatie (infographic, video, animatie, verras ons!)

Mail motivatie en bewijstlast hier:

Digital Marketing

Digital Communication

  • Focus op digitale/online technieken om commerciële doelstellingen te behalen

  •  Steekwoorden: sales, funnel, conversie, webshop

     

  • Digital Marketing helpt bij realiseren strategische
    marketingdoelstellingen (vergroten omzet, nieuwe klanten werven,
    klantloyaliteit)

  • Optimaliseren van de verkoopfunnel

  • Focus op digitale/online technieken om klantcontact tussen organisaties en mensen te optimaliseren

  • Steekwoorden: klantcontact, customer journey, platform, webcare

  • Digital Communication helpt bij realiseren strategische organisatie- en/of marketing doelstellingen (bereiken nieuwe doelgroep, boeien en binden van doelgroep, samenwerken op intern platform, publieksparticipatie)

  • Optimaliseren van de beste mix van digitale én menselijke communicatie